Všeobecné obchodné podmienky
pre systém WebCart
Článok I.
Úvodné ustanovenia
- Spoločnosť Trait s.r.o. so sídlom V. J. Gajdoša 32, 941 45 Maňa, IČO: 51 671 051, DIČ: 2120745154 zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Nitra, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 45545/N (ďalej len „Poskytovateľ“) vydáva tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“).
- Tieto VOP upravujú práva a povinnosti medzi Poskytovateľom systému WebCart a používateľom systému (ďalej len „Príjemca“) pri poskytovaní služieb súvisiacich so systémom WebCart.
- Tieto VOP sa vzťahujú výlučne na právne vzťahy medzi podnikateľmi (B2B). Nepoužijú sa na právne vzťahy so spotrebiteľmi v zmysle § 52 a nasl. Občianskeho zákonníka.
- Príjemca vyhlasuje, že uzatvára Zmluvu v rámci svojej podnikateľskej činnosti a nekoná ako spotrebiteľ. Ustanovenia zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, ani iné právne predpisy na ochranu spotrebiteľa, sa na zmluvný vzťah medzi Poskytovateľom a Príjemcom nevzťahujú.
- VOP sú záväzné pre všetky zmluvné strany a vychádzajú zo všeobecne záväzných právnych predpisov platných v Slovenskej republike, ako napr. Obchodný zákonník, Autorský zákon, GDPR a medzinárodné zmluvy a dohody.
- VOP sú neoddeliteľnou súčasťou Licenčnej zmluvy (ďalej len Zmluva) a vzťahujú sa na všetky služby poskytované Poskytovateľom, vrátane licencie, hostingu, podpory, inštalácie, konzultácií a údržby systému.
- Ak nastane rozpor medzi VOP a Zmluvou, prednosť má ustanovenie Zmluvy.
- Poskytovateľ je oprávnený VOP jednostranne meniť a dopĺňať, pričom zmeny sú účinné dňom ich zverejnenia na webovej stránke Poskytovateľa.
- Používaním systému WebCart Príjemca potvrdzuje, že si VOP prečítal, porozumel im a súhlasí s nimi.
Článok II.
Definície
- Systém WebCart (ďalej len „Systém“) – softvérové riešenie poskytované Poskytovateľom na účely správy a prevádzky elektronického obchodu (e-commerce platforma), pozostávajúce najmä z aplikačného kódu (PHP, JavaScript, CSS, HTML), databázovej štruktúry MySQL a súvisiacich modulov a funkcií. Systém nezahŕňa obsah ukladaný alebo spracúvaný Príjemcom (najmä produkty, texty, obrázky, osobné údaje), ani technickú infraštruktúru alebo služby tretích strán (najmä hosting, servery, sieťové pripojenie), prostredníctvom ktorých je Systém prevádzkovaný.
- Základné riešenie Systému (ďalej len „Základ“) – znamená štandardnú verziu Systému poskytovanú Poskytovateľom, vrátane licencie na používanie, základnej inštalácie, konfigurácie a minimálnych grafických prispôsobení (najmä farebných úprav a nastavenia úvodnej stránky a podstránok). Základ nezahŕňa akékoľvek individuálne úpravy, rozšírenia funkčnosti, integrácie s inými systémami alebo vývoj na mieru.
- Poskytovateľ – zmluvná strana, ktorá je vlastníkom alebo oprávneným držiteľom majetkových práv k Systému a udeľuje licenciu na jeho používanie.
- Príjemca (Objednávateľ) – zmluvná strana, ktorá na základe Zmluvy alebo objednávky používa Systém.
- Licencia – oprávnenie Príjemcu používať Systém v rozsahu a za podmienok stanovených touto zmluvou a VOP.
- Zmluva - znamená licenčnú zmluvu uzavretú medzi Poskytovateľom a Príjemcom, ktorá upravuje poskytovanie licencie, služieb, úprav a ďalších práv a povinností súvisiacich so Systémom.
- Hosting – služba umiestnenia Systému na serveri, buď u Poskytovateľa, alebo u Príjemcu, prípadne u tretej strany.
- Chyba / Vada – rozpor medzi dohodnutými funkciami a skutočným stavom Systému, pričom nie sú považované za chybu bežné vlastnosti nešpecifikované v licenčnej zmluve.
- Záloha – platba vopred za prípravné práce a nastavenie Systému, nevratná podľa dohodnutých podmienok.
- Webová stránka poskytovateľa - je internetová stránka umiestnená na adrese www.webcart.sk.
Článok III.
Predmet a rozsah poskytovaných služieb
- Predmetom poskytovania služieb zo strany Poskytovateľa je poskytnutie Základu v zmysle definície uvedenej v týchto VOP, a to najmä:
- poskytnutie nevýhradného a neprenosného práva (licencie) na používanie Systému,
- inštalácia a základná konfigurácia Systému,
- minimálne grafické prispôsobenia podľa možností Systému (farebné úpravy, nastavenie úvodnej stránky a podstránok),
- poskytnutie podpory a konzultácií potrebných na riadny chod Základu,
- zabezpečenie aktualizácií a údržby Základu v rozsahu dohodnutom medzi Poskytovateľom a Príjemcom,
- prevádzku Systému na serveroch typu VPS spravovaných Poskytovateľom, vrátane jeho konfigurácie a izolácie od iných klientov.
- Systém sa poskytuje „tak ako je“ („as is“). Príjemca vyhlasuje, že sa pred uzavretím Zmluvy alebo potvrdením objednávky riadne oboznámil so štandardnou funkcionalitou Systému, rozumie jej a súhlasí s ňou.
- Akékoľvek nadštandardné úpravy, rozšírenia funkčnosti, integrácie, vývoj na mieru alebo iné služby nad rámec Základu sa poskytujú výlučne na základe osobitnej dohody strán v samostatnej Zmluve alebo jej dodatku.
- Za dostupnosť, bezpečnosť a riadnu prevádzku infraštruktúry zodpovedá prevádzkovateľ tejto infraštruktúry (tretia strana).
- Poskytovateľ nenesie zodpovednosť za výpadky, stratu dát alebo technické problémy spôsobené touto infraštruktúrou.
Článok IV.
Uzavretie zmluvy
- Zmluvný vzťah medzi Poskytovateľom a Príjemcom vzniká:
- odoslaním a podpísaním Zmluvy Poskytovateľom a jej potvrdením Príjemcom, alebo
- potvrdením objednávky Príjemcom vrátane súhlasu s VOP.
- Príjemca potvrdzuje, že sa pred uzavretím Zmluvy alebo potvrdením objednávky oboznámil s VOP a súhlasí s nimi.
Článok V.
Licenčné podmienky
- Poskytovateľ udeľuje Príjemcovi nevýhradné, neprenosné a časovo neobmedzené právo používať Systém na prevádzku elektronického obchodu.
- Licencia je nevýhradná – Poskytovateľ môže udeliť rovnakú licenciu aj iným osobám.
- Licencia je neprenositeľná – Príjemca ju nesmie postúpiť ani sublicencovať tretím stranám bez písomného súhlasu Poskytovateľa.
- Licencia sa vydáva na jednu inštaláciu Systému a platí pre jednu doménu. Použitie Systému na viacerých doménach si vyžaduje objednanie a uhradenie samostatnej licencie podľa aktuálne platného cenníka Poskytovateľa.
- Príjemca je oprávnený používať Systém, ale nesmie kopírovať, šíriť ani upravovať jeho zdrojový kód bez písomného súhlasu Poskytovateľa.
- Všetky práva k zdrojovému kódu, vrátane autorských práv, zostávajú Poskytovateľovi.
- Autorské práva k individuálnym úpravám a modulom vyvinutým v rámci Zmluvy zostávajú výlučne vlastníctvom Poskytovateľa. Príjemca je oprávnený používať tieto úpravy a moduly výlučne pre svoj Systém v súlade s licenčnými podmienkami.
- Prístup k Systému je viazaný na platnosť licencie, ktorú Poskytovateľ môže overovať prostredníctvom svojich kontrolných mechanizmov. V prípade nezaplatenia alebo porušenia licenčných podmienok môže byť prístup do systému pozastavený alebo zablokovaný. Príjemca nesmie meniť ani obchádzať tieto mechanizmy.
- V Systéme bude trvalo uvedené, že Poskytovateľ je jeho tvorcom, a to formou loga, textového označenia a/alebo názvu Systému. Príjemca nesmie toto označenie odstrániť, zakryť, upraviť alebo inak pozmeniť bez predchádzajúceho písomného súhlasu Poskytovateľa.
- Príjemca nesmie používať Systém spôsobom porušujúcim zákony, práva tretích strán alebo dobré mravy.
Článok VI.
Hosting a prevádzka systému
- Hosting u Poskytovateľa
- Poskytovateľ hosťuje Systém Príjemcu na serveroch typu VPS, ktoré sú vlastnené a spravované Poskytovateľom.
- Tieto servery sú prevádzkované na infraštruktúre poskytovanej treťou stranou, ktorú Poskytovateľ nevlastní ani neposkytuje ako vlastný dátový priestor.
- Poskytovateľ zodpovedá za správu a prevádzku Systému pre potreby Príjemcu, pričom za dostupnosť, bezpečnosť a prevádzku samotnej infraštruktúry zodpovedá tretia strana.
- Príjemca berie na vedomie, že Poskytovateľ neposkytuje služby prevádzky dátového centra ani SLA.
- Maximálna kapacita hostingu poskytovaného Poskytovateľom je 5 GB na jednu inštanciu Systému. Príjemca berie na vedomie, že prekročenie tejto kapacity môže viesť k obmedzeniu alebo dodatočnému spoplatneniu podľa aktuálne platného cenníka.
- Hosting u Príjemcu alebo tretej strany
- Ak je Systém nainštalovaný na serveroch Príjemcu alebo inej tretej strany, Poskytovateľ nenesie zodpovednosť za správu, konfiguráciu, bezpečnosť ani dostupnosť Systému na týchto serveroch.
Článok VII.
Práva a povinnosti zmluvných strán
- Príjemca sa zaväzuje bez zbytočného odkladu doručiť Poskytovateľovi všetky podklady a informácie potrebné k implementácii a prevádzke Systému.
- V prípade omeškania Príjemcu s poskytnutím potrebnej súčinnosti má Poskytovateľ právo dodať Systém s omeškaním priamo úmerným omeškaniu Príjemcu, a to bez nároku Príjemcu na zníženie odmeny. O tomto bude Príjemca písomne informovaný.
- Poskytovateľ sa zaväzuje plniť svoje záväzky v súlade s platnými právnymi predpismi, príslušnými normami a aktuálnymi štandardmi.
- Poskytovateľ si vyhradzuje právo na technickú odstávku Systému z dôvodu aktualizácie alebo servisných zásahov. Termín technickej odstávky bude Príjemcovi oznámený e-mailom alebo telefonicky, v dostatočnom predstihu.
- Ak nepredvídané okolnosti („vis maior“) zabránia Poskytovateľovi odovzdať Systém v dohodnutom termíne alebo poskytovať služby, je Poskytovateľ povinný bez zbytočného odkladu o tom Príjemcu informovať.
- Príjemca nesmie vykonávať reverzné inžinierstvo, dekompiláciu alebo pokusy o získanie zdrojového kódu.
- Príjemca nesmie používať Systém na nelegálne účely alebo na činnosti poškodzujúce Poskytovateľa či tretie strany.
- Zakázané je:
- poskytovanie alebo predaj nebezpečných alebo rizikových tovarov / služieb;
- odosielanie obsahu porušujúceho dobré mravy alebo zákony;
- šírenie spamu;
- iné konanie v rozpore s právnymi predpismi.
- Príjemca sa zaväzuje odškodniť Poskytovateľa za nároky alebo škody vyplývajúce z porušenia týchto povinností.
Článok VIII.
Osobné údaje a ochrana dôverných dát
- Príjemca bude do Systému zadávať osobné údaje a ďalšie údaje finančného, obchodného a právneho charakteru.
- Poskytované údaje sú obchodným tajomstvom Príjemcu. Poskytovateľ je povinný túto skutočnosť rešpektovať a obchodné tajomstvo zachovávať. Poskytovateľ tieto údaje nesmie využiť pre vlastné účely ani pre účely tretích osôb bez písomného súhlasu Príjemcu.
- Povinnosť mlčanlivosti platí aj po ukončení vzťahu a vzťahuje sa na všetkých zamestnancov, spolupracovníkov alebo zmluvných partnerov, ktorí prídu do styku s týmito údajmi.
- Poskytovateľ sa zaväzuje zabezpečiť technické a organizačné opatrenia na ochranu osobných údajov v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. a GDPR, ak je Systém hostovaný u Poskytovateľa.
- Ak je Systém hostovaný u Príjemcu alebo prevádzkovaný na inej infraštruktúre (napr. hosťovanie u tretích strán), Poskytovateľ nezodpovedá za zabezpečenie údajov ani za prípadné škody vzniknuté z ich spracovania.
- Príjemca berie na vedomie, že Poskytovateľ môže spracovávať osobné údaje pre účely interného vedenia evidencie a pre účely rozširovania ponuky služieb Poskytovateľa. Poskytovateľ tieto údaje nebude zdieľať ani sprístupňovať tretím osobám bez súhlasu Príjemcu, okrem prípadov vyžadovaných právnymi predpismi.
- Príjemca vyhlasuje, že pri používaní Systému spracúva osobné údaje tretích osôb len na základe ich súhlasu so spracovaním.
- Príjemca bol oboznámený so svojimi právami podľa zákona č. 18/2018 Z. z. a GDPR, vrátane práva na prístup k údajom, opravu údajov a práva kedykoľvek odvolať súhlas so spracovaním.
- Po ukončení platnosti a účinnosti Zmluvy je Poskytovateľ povinný bezodkladne, najneskôr do 48 hodín, odstrániť zo svojich serverov celý Systém Príjemcu, vrátane všetkých jeho údajov, ak je Systém hostovaný u Poskytovateľa. Ak je Systém hostovaný inde (u Príjemcu alebo tretej strany), Poskytovateľ nezodpovedá za jeho odstránenie ani za následky spracovania údajov.
Článok IX.
Preberanie a chyby Systému
- Preberanie Systému
- Systém sa považuje za prevzatý a bez vád, keď Príjemca podpíše odovzdávací protokol, ktorým potvrdzuje, že Systém spĺňa dohodnuté požiadavky a špecifikácie.
- Alternatívne môže Príjemca preberanie potvrdiť písomne e-mailom alebo iným elektronickým spôsobom, ak sa zmluvné strany dohodnú.
- Vytknutie chýb
- Ak Príjemca vytkne chyby Systému do dohodnutého termínu, považuje sa Systém za bez vád až okamihom ich odstránenia Poskytovateľom.
- Poskytovateľ sa zaväzuje chyby odstrániť v primeranom čase s prihliadnutím na ich povahu a dostupnosť zdrojov.
- Systém sa poskytuje „tak ako je“ („as is“), pričom Príjemca vyhlasuje, že bol pred podpisom Zmluvy riadne oboznámený so štandardnou funkcionalitou Systému, rozumie jej a súhlasí s ňou.
- Právna istota
- Podpisom preberacieho protokolu alebo elektronickým potvrdením Príjemca potvrdzuje riadne prevzatie Systému a jeho funkčnosť k dátumu prevzatia.
- Podpis protokolu alebo elektronické potvrdenie neobmedzuje práva Príjemcu uplatniť reklamácie z vadného plnenia v rozsahu stanovenom týmito VOP a Zmluvou.
- Príjemca sa zaväzuje nahlasovať poruchy, problémy a reklamácie zaslaním e-mailu na adresu [email protected]. V e-maile je povinný popísať dôvod a charakter vád.
Článok X.
Zodpovednosť a záruky
- Zodpovednosť za škodu sa spravuje príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka.
- Poskytovateľ zaručuje, že predmet plnenia bude dodaný v súlade s požiadavkami Príjemcu a s úpravami, ktoré sú prípadne dohodnuté a definované v Zmluve, a zároveň v súlade s príslušnými normami a aktuálnymi technickými štandardmi.
- Poskytovateľ zodpovedá za vady, ktoré má predmet plnenia v čase jeho odovzdania, a za vady vzniknuté po tomto čase, ak boli spôsobené porušením jeho povinností.
- Vadou sa na účely týchto VOP rozumie rozpor medzi požiadavkami Príjemcu, ktoré sú prípadne dohodnuté a definované v Zmluve, vrátane jej príloh, a skutočným stavom Systému, alebo rozpor medzi príslušnými normami a aktuálnymi technickými štandardmi a skutočným stavom. Za vadu sa nepovažuje neexistencia vlastnosti, ktorá nie je výslovne uvedená v Zmluve alebo jej prílohách a nie je obvyklou vlastnosťou Systému.
- Poskytovateľ nezodpovedá za vady, ktoré boli po odovzdaní a prevzatí spôsobené:
- manipuláciou s dátami v rozpore s pokynmi Poskytovateľa,
- prevádzkou a používaním Systému v rozpore s pokynmi Poskytovateľa,
- akýmkoľvek zásahom Príjemcu alebo tretej osoby do Systému bez súhlasu Poskytovateľa.
- Príjemca berie na vedomie, že Systém neslúži na archiváciu registratúrnych záznamov ani na vedenie účtovnej evidencie.
- Poskytovateľ nezodpovedá za následné, nepriame alebo mimoriadne škody akéhokoľvek druhu (vrátane, nie však výlučne, ušlého zisku, prerušenia podnikania, straty dát alebo akejkoľvek inej finančnej ujmy), ktoré vyplynú z nemožnosti používať Systém alebo z jeho chybnej funkčnosti, a to aj v prípade, že bol Poskytovateľ upozornený na možnosť vzniku takejto škody.
- Priama zodpovednosť Poskytovateľa za škodu je obmedzená na výšku predvídateľnej škody v zmysle § 379 Obchodného zákonníka, pričom maximálna výška náhrady neprekročí sumu 1000 €. Toto obmedzenie zodpovednosti sa nevzťahuje na škodu spôsobenú úmyselne alebo hrubou nedbanlivosťou.
- Systému je poskytovaný a odovzdávaný v stave „tak ako je“ („as is“).
- Ak je hosting Systému zabezpečený Príjemcom alebo alebo treťou stranou, Poskytovateľ nenesie žiadnu zodpovednosť za prevádzku, dostupnosť ani bezpečnosť Systému.
- Poskytovateľ neposkytuje služby hostingu v zmysle prevádzkovania dátových centier alebo serverovej infraštruktúry. Fungovanie Systému závisí aj od riadneho fungovania služieb tretích strán (napr. poskytovateľ internetového pripojenia, poskytovateľ serverovej infraštruktúry a pod.), ktoré Poskytovateľ nemôže ovplyvniť a nezodpovedá za ne.
- S ohľadom na povahu služby Poskytovateľ nezodpovedá za funkčnosť, dostupnosť ani podmienky používania integrácií tretích strán. Akékoľvek zmeny, obmedzenia alebo prerušenia na strane tretej strany nezakladajú nárok Príjemcu na refundáciu alebo náhradu škody.
- Za obsah všetkých údajov, produktov, článkov a iných materiálov vložených do Systému zodpovedá výlučne Príjemca. Poskytovateľ nenesie žiadnu zodpovednosť za presnosť, úplnosť, zákonnosť ani právnu relevanciu obsahu vkladaného Príjemcom.
- V prípade sporu nesie dôkazné bremeno Príjemca, ktorý je povinný preukázať, že nefunkčnosť Systému bola spôsobená výhradne zavinením Poskytovateľa.
- Príjemca berie na vedomie, že Poskytovateľ nenesie zodpovednosť za žiadne tvrdenia tretích strán o funkčnosti alebo dostupnosti ich služieb, ani za rozdiely medzi oficiálnou dokumentáciou dostupnou v čase integrácie a jej neskoršími zmenami.
- Žiadna zmluvná strana nezodpovedá druhej strane za škodu, ktorá vznikne z nerealizovania zmluvných záväzkov z dôvodov predstavujúcich okolnosti vylučujúce zodpovednosť podľa § 374 Obchodného zákonníka.
Článok XI.
Aktualizácie a zodpovednosť za zmeny v Systéme
- Poskytovateľ pravidelne poskytuje aktualizácie, opravy a údržbu Systému. Tieto aktualizácie sú poskytované „tak, ako sú“ a Poskytovateľ nezaručuje úplnú bezchybnosť ani kompatibilitu so všetkými konfiguráciami Príjemcu.
- Príjemca berie na vedomie, že aktualizácia môže spôsobiť dočasnú nedostupnosť Systému, zmeny v jeho fungovaní alebo stratu časti dát. Poskytovateľ sa zaväzuje chyby spôsobené aktualizáciou opraviť v primeranom čase, avšak nenesie zodpovednosť za obchodné straty, ušlý zisk alebo iné následky spôsobené dočasnou nedostupnosťou Systému.
- Poskytovateľ odporúča, aby Príjemca pravidelne zálohoval svoje dáta. Ak je Systém hostovaný u Poskytovateľa, môže Poskytovateľ na žiadosť Príjemcu vykonať zálohu pred aktualizáciou. Za stratu dát, ku ktorej dôjde mimo tejto zálohy alebo na serveroch Príjemcu alebo tretích strán, Poskytovateľ nezodpovedá.
- V prípade, že aktualizácia spôsobí závažné poruchy Systému, si Poskytovateľ vyhradzuje právo obnoviť predchádzajúcu stabilnú verziu systému.
- Príjemca je povinný neodkladne nahlásiť všetky chyby a poruchy spôsobené aktualizáciou spôsobom uvedeným v článku IX bod 5 týchto VOP. Poskytovateľ nebude zodpovedný za škody, ktoré vzniknú pri nedodržaní tejto povinnosti.
Článok XII.
Ceny a platobné podmienky
- Cena za Základ
- Zmluvné strany sa dohodli, že cena za Základ je určená podľa aktuálne platného cenníka Poskytovateľa zverejneného na jeho webovej stránke.
- Poskytovateľ je oprávnený cenník jednostranne meniť, pričom zmena nadobúda účinnosť jej zverejnením, ak nie je v Zmluve dohodnuté inak.
- Hosting u Poskytovateľa
- V prípade, že Systém je prevádzkovaný na serveroch Poskytovateľa, služba hostingu je spoplatnená podľa aktuálne platného cenníka.
- Úhrada za hosting sa vykonáva predom, a to raz ročne.
- Zmluvné strany sa dohodli, že prvý rok poskytovania hostingu je bezplatný, pokiaľ nie je dohodnuté inak.
- Individuálne úpravy a služby nad rámec
- Cena za individuálne úpravy, rozšírenia funkčnosti alebo iné služby nad rámec Základu sa určuje dohodou Zmluvných strán v Zmluve alebo jej písomnom dodatku.
- Poskytovateľ nie je povinný začať s poskytovaním služieb podľa tohto článku bez predchádzajúcej písomnej dohody o cene.
- Platobné podmienky
- Príjemca je povinný uhradiť Poskytovateľovi zálohu vo výške minimálne tridsať percent (30 %) z celkovej ceny pred začatím plnenia.
- Zvyšná časť ceny je splatná po riadnom odovzdaní Systému alebo po dokončení plnenia, ak sa Zmluvné strany nedohodnú inak.
- Splatnosť všetkých faktúr vystavených Poskytovateľom je štrnásť (14) kalendárnych dní odo dňa ich vystavenia, pokiaľ nie je v Zmluve alebo na faktúre uvedené inak.
- Uhradená záloha je po začatí prác Poskytovateľa nevratná, a to aj v prípade predčasného ukončenia alebo odstúpenia od Zmluvy zo strany Príjemcu.
- Sankcie za omeškanie
- V prípade omeškania Príjemcu s úhradou akejkoľvek peňažnej pohľadávky je Poskytovateľ oprávnený účtovať úrok z omeškania vo výške 0,05 % z dlžnej sumy za každý deň omeškania, ak nie je v Zmluve dohodnuté inak.
- Ak omeškanie Príjemcu presiahne tridsať (30) kalendárnych dní, je Poskytovateľ oprávnený prerušiť poskytovanie služieb alebo pozastaviť prístup k Systému až do úplného uhradenia dlžnej sumy vrátane príslušenstva.
- Uplatnenie sankcií podľa tohto článku nemá vplyv na právo Poskytovateľa domáhať sa náhrady škody v plnom rozsahu.
Článok XIII.
Trvanie a ukončenie
- Služby poskytované podľa týchto VOP sa poskytujú na dobu neurčitú, pokiaľ v konkrétnej Zmluve alebo objednávke nie je dohodnuté inak.
- Ktorákoľvek zo zmluvných strán môže službu vypovedať z akýchkoľvek dôvodov, prípadne bez uvedenia dôvodov, písomnou výpoveďou s výpovednou lehotou jeden mesiac. Výpovedná lehota začína plynúť od prvého dňa kalendárneho mesiaca nasledujúceho po doručení výpovede druhej strane.
- V prípade podstatného porušenia povinností jednej zo strán má druhá strana právo odstúpiť od zmluvy. Odstúpenie nadobúda účinnosť dňom doručenia oznámenia druhej strane.
- Za podstatné porušenie sa považuje porušenie, pri ktorom bolo rozumné predvídať, že druhá strana nebude mať záujem na plnení svojich povinností, s prihliadnutím na účel služby a okolnosti, za ktorých bola zmluva uzavretá.
- Pri vypovedaní alebo odstúpení od Zmluvy zo strany Príjemcu, aj bez uvedenia dôvodu, je Poskytovateľ oprávnený požadovať úhradu plnej ceny za službu stanovenú v Zmluve alebo objednávke, a to bez ohľadu na to, či už došlo k začatiu alebo dokončeniu plnenia zo strany Poskytovateľa. Úhradou ceny zanikajú všetky iné nároky Poskytovateľa voči Príjemcovi z titulu ukončenia služby.
Článok XIV.
Záverečné ustanovenia
- Práva a povinnosti strán, ktoré nie sú výslovne upravené v Zmluve alebo týchto VOP, sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb., Obchodný zákonník a zákona č. 185/2015 Z.z. o autorskom práve v platnom znení.
- Prípadné spory medzi Zmluvnými stranami sa budú riešiť výlučne pred súdom v Slovenskej republike, ktorý si určí Poskytovateľ so sídlom v mieste svojej registrácie. Strany sa pred podaním žaloby zaväzujú najprv pokúsiť o mimosúdne riešenie sporu.
- Zmluvné strany sa môžu písomne dohodnúť, že spor bude rozhodovaný v rozhodcovskom konaní podľa zákona č. 244/2002 Z. z. o rozhodcovskom konaní.
- Zmluvné strany sa dohodli, že Zmluva alebo objednávka môže byť podpísaná aj elektronicky, a to:
- prostredníctvom kvalifikovaného elektronického podpisu podľa osobitných predpisov, alebo
- vložením naskenovaného podpisu a pečiatky do elektronickej verzie Zmluvy alebo objednávky vo formáte PDF. Takto podpísaná Zmluva alebo objednávka sa považuje za platnú a záväznú rovnako, ako keby bola podpísaná v listinnej podobe.
- Tieto VOP nadobúdajú účinnosť dňa 01. 01. 2025 a odo dňa ich účinnosti sa uplatňujú na všetky zmluvné vzťahy, vrátane tých, ktoré boli uzatvorené pred týmto dátumom, pričom nahrádzajú všetky predchádzajúce verzie VOP. Príjemca berie na vedomie a súhlasí s tým, že aktuálne znenie VOP je záväzné pre trvanie jeho zmluvného vzťahu s Poskytovateľom.